Uczeni zasymulowali opuszczenie ciała
24 sierpnia 2007, 14:09Uczonym udało się wywołać u zdrowych osób wrażenie przebywania poza ciałem. Do oszukania mózgu wykorzystali specjalne okulary, dzięki którym badany miał wrażenie, że otacza go wirtualna rzeczywistość.
Zaimki pomagają mózgowi
23 sierpnia 2007, 13:21Badacze z Uniwersytetu Południowej Karoliny wykazali, że zaimki pełnią o wiele ważniejszą rolę niż zwykłe zastępowanie rzeczowników w zdaniu. W rzeczywistości pomagają w prawidłowym funkcjonowaniu mózgu, nie dopuszczając do "przegrzania się" jego obwodów i przekroczenia pojemności pamięci.
![World of Warcraft© Blizzard](/media/lib/13/1187701909_694581-dc956e2419ebd20e93be3382c3a3a0d3.jpeg)
Wirtualna epidemia przydała się naukowcom
21 sierpnia 2007, 13:07Epidemia, która wybuchła w wirtualnym świecie World of Warcraft dała naukowcom okazję do przyjrzenia się, jak ludzie działają w warunkach zagrożenia chorobą. W popularnym wśród milionów graczy WoW pojawiła się „zarażona krew”.
![© Bartproject](/media/lib/8/1180004277_696344-b9414b288b55be00c2a87add63b0fbbc.jpeg)
Gadał dziad z obrazem
24 maja 2007, 10:55Gadał dziad do obrazu, a obraz ani razu. Tak mówi przysłowie, jednak Ignazio Mottola, pracownik studia Bartproject, skonstruował interaktywną instalację Viso, która wygląda jak portret kobiety i reaguje na zachowanie przyglądającego się mu człowieka.
![Optimus w pełnej krasie© Art Lebedev](/media/lib/8/1179860087_612879-2086fb8ff7433d2f667fbe43aed5bce8.jpeg)
Klawiatury za 1500 USD wyprzedane
22 maja 2007, 18:39Art Lebedev Studio otrzymało zamówienia na pierwsze 200 długo oczekiwanych klawiatur Optimus Maximus. Pomimo niezwykle wysokiej ceny – za jedno urządzenie trzeba zapłacić 1564 dolary – zaoferowane 200 klawiatur zamówiono w ciągu 12 godzin. Trafią one do klientów w grudniu.
Drugie życie Ziemian
27 kwietnia 2007, 07:35Eksperci uważają, że do końca roku 2011 około 80% aktywnych użytkowników Sieci oraz przedsiębiorstw z listy Fortune 500 będzie posiadało "drugie życie” w przestrzeni wirtualnej. Zdaniem analityków firmy Gartner, firmy nie mogą lekceważyć światów wirtualnych.
![Jedno z kasyn w Second Life](/media/lib/5/1175698280_679335-39d62fbfcc9f79e311487a61826fc067.jpeg)
FBI wkroczyło do kasyna w Second Life
4 kwietnia 2007, 14:48Agenci FBI na zaproszenie firmy Linden Lab odwiedzili wirtualne kasyno w grze Second Life. Rząd USA na razie nie zdecydował, jak traktować wirtualny hazard.
![](/media/lib/2/1172157485_384842-175bcb06c500b4bd033103b3aadea6ac.jpeg)
Telefon na palce
22 lutego 2007, 15:15Sunman Kwon, naukowiec z południowokoreańskiego Uniwersytetu Hongik opracował interesujący koncepcyjny telefon komórkowy. Urządzenie zakłada się na rękę, a klawiatura wyświetlana jest na palcach właściciela.
![Optimus w pełnej krasie](/media/lib/1/1171022115_358806-99146a18978bb5a3317b61c725b7c834.jpeg)
Klawiatura Optimus w końcu trafi na rynek?
9 lutego 2007, 11:47Rosyjskie studio projektowe Artemy’ego Lebedeva, które zyskało sławę dzięki projektowi klawiatury Optimus, informuje, że rozpoczęto produkcję wyświetlaczy OLED dla Optimusa 103. Wygląda więc na to, że długo zapowiadana klawiatura ma w końcu szansę zadebiutować na rynku.
Wirtualna ambasada
31 stycznia 2007, 11:20Szwecja będzie pierwszym krajem, który otworzy wirtualną ambasadę. Placówka dyplomatyczna powstanie w popularnej grze Second Life.
« poprzednia strona następna strona » … 4 5 6 7 8 9 10 11